Uit welke landen komen de bezoekers van crealientje?

free counters

zaterdag 27 februari 2010

Granny square.

Tijdens het vele surfen op net, kwam ik terrecht op de site van Moxy crochet. Een klein bedrijfje van 7 personen in een van de achtergebleven gebieden van Afrika. Honderden hexagons worden er thuis gehaakt, om daarvan de prachtigste kussens en dekens te maken. Dit om in het eigen levensonderhoud te kunnen voorzien en op deze manier onafhankelijk te blijven.
De mooie producten inspireerden me wederom, om toch eens weer vierkantjes te gaan haken en te kijken naar de diverse mogelijkheden en kleurcombinaties. Want heb je wel eens gekeken naar al die mooie tassen opgebouwd uit gehaakte lapjes? O zo mooi!! En zo ben ik eerst maar weereens begonnen met de leuke "ouderwetse" basic Granny square, een leuk verslavend werkje zo s'avonds kijkende naar de Olympische spelen. Wat het gaat worden? Misschien eerst wel een paar leuke kussentjes voor een tweetal stoeltjes of zal ik me toch eens wagen aan een leuke tas??? Bij mij weet je het nooit. Dus, ik hou jullie op de hoogte.

6 opmerkingen:

  1. Hey Crealientje, hier een bericht van Krealene...;-)))
    onze ''namen'' lijken wel wat op elkaar hè...kwam je tegen bij HandySandy....leuk idee om de 4kantjes te gaan haken en leuke site van de Pokémon&andere dieren....
    doei, suc6 verder,
    Marlene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, wat een gezellig blohg heb je!
    Je vroeg aan mijn of ik een tip had voor viltpakketjes. Ik ben zelf begonnen met een pakketje van ateliet Pipilotta en dan een met een houten hoofdje. Tricot hoofdjes maken is niet moeilijk maar even een handigheidje.
    Succes ermee!
    Ik ben benieuwd waarmee je gaat beginnen!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo
    leuk dat je mijn kabouterblog volgt
    ik ben ook net bezig met 4kantjes te haken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was wel benieuwd naar jou gehaakte blokjes. Ze zien er leuk uit hoor!! Bij mij was de bestemming van de blokjes eerst ook niet duidelijk tot ik zwanger bleek te zijn. Succes met haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kussens, tas... beide gaan tof worden!
    Welkom in de blogwereld!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een kijkje hebt genomen op mijn blog en dat je een berichtje achter wil laten. Groetjes Crealientje