Uit welke landen komen de bezoekers van crealientje?

free counters

donderdag 1 juli 2010

Breiende mannen.

Handwerken alleen voor vrouwen? Welnee! Deze foto, die afgelopen week op de voorpagina van het huis aan huis blad stond bewijst dat. De al 90 jarige man heeft als grootste hobby kleedjes op breien met de breimachine. Allemaal voor het goede doel.






In Nederland wordt er heel gek tegen aan gekeken als een man vertelt dat hij als hobby breien heeft, maar wist je dat het in Peru heel gewoon is.
Breien is daar een echtte mannentaak, terwijl de vrouwen weven. De mannen breien hun eigen en aan de kleur daarvan kun je zien of de man getrouwd is (rood met motiefjes, naar achter gevouwen punt) of "single" (rood-met-wit, zijwaarts gevouwen punt).

Zo zie je maar weer, zo gek zijn breiende mannen helemaal niet.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb een aantal maanden geleden op de trein een man zien borduren. Het was effe wennen, maar wel heel erg leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze man breid dekens of niet en komt uit stiens.
    En bordurenende mannen ken ik ook.Hier is niks mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, mijn eigen manneke komt uit Ethiopië en daar breien én borduren de mannen ook! Herders breien en als je de traditionele klederdracht koopt, borduren de heren het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een man, en vind het ook ;euk om af en toe wat te breien. Afgelopen winter nog weer een sjaal gebreid.

    Theo

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een kijkje hebt genomen op mijn blog en dat je een berichtje achter wil laten. Groetjes Crealientje